Saturday, October 24, 2009

Ke ArAh Yg SaTu....

Mencintai yg lain itu mungkin dh mati. Tapi cinta terhadap org2 penting dlm idop aku mungkin x pernah berubah...Jihad aku blom selesai wahai si punjangga....berjuang biar sehabis habisan....bukan membenci tapi igt membawa diri untuk bertenang sebentar....Jodoh definasinya sgt2 la complicated kerna hanya Dia yg satu sahaja yg tahu...tapi bg aku jodoh itu adalah dgn izinnya kiter redha untuk berkongsi kehidupan..Keredaan itu yg jitu bukan dengan salah sangka....Aku menulis hari ini kerana aku ingin memberitahu satu dunia aku ingin BEBAS....terbang ke sana dan ke sini dgn tenang...aku tidak akan menyerah kalah dgn jihad aku...ape jihat aku ialah utk melupakan dia selamanya.....biarlah kenangan manis itu bersama aku dan kenangan pahit ku campak jauh ke dasar laut....tidak ku toleh lagik sebab DIA TAK NAK AKU LAGI..ungkapan itu akan ku jadikan benteng untuk aku trus mencari diri....Allah s.w.t bantu aku Ya Allah....hamba mu ini kadang2 lemah dr ujian dr mu...tetap kan lah iman ku supaya kebahagian dunia akhirat aku senantiasa kecapi......

Yes....this is it....aku akan meneruskan jalan aku.....di atas satu landasan dan satu cahaya...jika aku terjatuh tersungkur selepas ini tanpa ade tangan yg menghulur akan aku bgn dgn sendiri.....skrg nie aku paham process utk aku bgn dan menyembuhkan hati yg sakit...merawat luka yg ada....mengubat hati ku yg kecil ini.....aku tahu walaupon dia tak ade skrg ini utk berkongsi kasih namun aku tahu Allah x pernah meninggalkan aku...agama ku sentiasa ade bersama....Ya Allah aku mohon ampun jika aku ade salah terhadap MU....kdg2 kala aku lupa dan alpa dgn diri sendiri....bila kesedihan dtg br ku sedar Kau sentiasa beri sinar supaya jln itu tetap di atas satu garisan.......

Aku.....Aku.....Aku.....berjln walaupon keseorangan...berjalan walaupon tidak ade sape yg menyapah.......x da satu pon yg memandang aku.....kerna aku adalah aku.....amalku ukuran diriku....imanku adalah naluri ku.....keredaan itu adalah sinar ku.....Tidak ade rasa mudah kalah...tidak akan ada rasa mengundur diri....aku ingin trus ke hadapan...

***Next coming entry bermulanya lembaran aku....aku sudah tutup cerita di antara aku dan die......maaf sakit ku belum terubat dan aku masih x bisa berkwn sama kamu...namun percayalah kamu tidak pernah luput dr ingatan ku walaupon kau campakkan aku jauh dr hatimu.......

****Tag to my mak dan abah kerna semlm aku mohon mereka doakan aku senantisa......

*****Tag juga pada adik aku yg sentiasa ade utk aku dlm susah dan senang.......i love u so much sis.......

Announcement:
***Next month would be UK aducation fair...to those who are interested please log on http://www.britishcouncil.org/malaysia-uk-education.htm

Date 14/11/2009 - 15/11/2009
Time 13:00 - 18:00
Venue Hall 5, Kuala Lumpur Convention Centre


Admission Free admission

No comments:

Post a Comment