Sunday, October 4, 2009

HijRah Aku....

Kerana Dia…..

Cinta sesame manusia…..Semakin lari semakin dtg….dan semakin menjauhi ianya didekati…aku melepasakan segalanya namun ianya tidak seperti yang di sangka. Pahit dan terguris nya hati aku…kerana sepanjang 2 thn lebih nie aku terlalu menyimpan….sehingga x mampu lagi aku utk menyimpannya….pergi la perasaan ini kerna aku tidak mampu lagi bertahan jika keadaan ini tidak berubah…aku akan pergi membawa hatiku nie…bialah aku sendiri yang menangung dan mencari jalan yang satu…mencari landasan yang satu dan aku berharap aku tidak terlajak atau terjatuh menuju ke satu arah “Nur” yang ku cari…Yang Allah cinta ku yang abadi dan hakiki hanyalah padamu….Sujud aku mencari ketenangan Ya Allah….Aku tidak pernah tanya mengapa aku diduga begini kerana bagi aku semua yang dtg adalah ujian untuk aku menhadapi nya….Aku tidak pernah membayangkan kehidupan aku di masa hadapan kerna semunya ditentukan….Hijarah ku bermula Ya Allah….redailah apa yang aku cari…and bimbinglah aku ke jalan yang benar….Sesungguhnya tiada sesiapa yang dapat membantu aku selain dr Mu Ya Allah…. Alhamdulilah kerana aku masih tersedar dari lamunan semalam…..Al-Quran pengubat hati…setiap ayat di dlm nya ku ratip agar ketenangan itu menghampiri….Ya Allah pada mu ku berserah dan mengadu rindu kerana rahmat itu hanya dr Mu….tenang x hilang selalu….mudik mencari arah tanpa henti……biar berlalu di mkn usia…biar ditinggalkan masa….pencarian aku tidak akan berhenti sehingga la ke akhir hayat ku…Kuatkan aku Ya Allah….Tunjukkan jln yg satu agar aku tidak sesat mencari pintu kebenaran….Aku berserah dan redha dgn apa yg ditentukan dan kehilangan dlm diri ini kerana ujian utk aku…..bila kehilangan cinta di dunia ade penganti tanpa disedari….namun cinta terhadap Mu tidak akan pernah pudar…bimbing la aku Ya Allah semoga aku tidak lagik hilang keyakinan ku….Sujud ku tidak pernah berhenti sehingga ketenangan menhantui aku…..Allah Hu Akbar!!!!

No comments:

Post a Comment